Sunday 21 August 2011

Lawatan ke Tapak Tanaman Ubi Kayu, Sepang, Selangor

Pada 14 December 2010 kami telah ke Sepang, Selangor untuk melawat Tapak Tanaman Ubi Kayu. Tujuan kami ke sana adalah untuk mengambil sample tanah untuk diuji di makmal bagi melihat tahap kesuburan tanah di kawasan tersebut dan meninjau  kawasan sekitar.
 Menuju ke kawasan tapak tanaman ubi kayu
 Ini adalah tapak tanaman ubi kayu
 Dr. Aziz dan En Kamarul sedang menguji pH tanah dengan menggunakan alat khas
 Alat yang digunakan untuk menguji pH tanah bertujuan untuk melihat tahap kesuburan tanah di kawasan tersebut
Meninjau kawasan sekitar

Dr. Aziz sedang menguji pH air

Berbincang sambil berkongsi-kongsi maklumat serta pandangan berkenaan tanaman ubi kayu

1 comment:

  1. salam tuty,

    saya minta tolong remove kan gambar2 dan video saya sbb saya dah takda kena mengena lagi dengan Tuty. Rezeki datang dari Allah dan saya usaha sendiri dgn kwn2 yg masih ada dan setia dgn saya. Saya doakan tuty berjaya didalam perniagaan tuty. wassalam

    ReplyDelete