Sunday 26 February 2012

suatu ketika dahulu

dahulu aku pernah bersekolah di sebuah sekolah rendah di kg.... sekolah ni namanya sekolah rendah kebangsaan padang sebang... mmg ramai yg bagus2 hasil dari sekolah ini.... i still remember cikgu cikgu kat situ... cikgu mahad, cikgu ramlah, cikgu puteh, cikgu sharif .. (yg lain2 masih ingat muka tapi nama dah lupa) - anyway disnilah awal pendidikan saya....

saya ada rakan sekelas yg duduk dipendalaman skit.. tp xdelah kena naik sampan nak gi sekolah... cukuplah saya gelarkan dia "s" ... masa sekolah dia mmg kelihatan selekeh berhingus .... cikgu selalu marah dia.. pernah sekali hati saya terusik sebab cikgu math hentak kepala dia kat papan hitam... kesian dia.. tp yelah saya kecil lag masa tu .. takut ngan cikgu pun ada....habis darjah 6.. terus xjumpa dia.. dan saya pun xtahu sama ada dia sambung form 1 atau tidak... tp dari dulu saya mmg yakin "s" akan berjaya...

nah.. terbukti "s" mmg berjaya ... tp dia xlah duduk dikerusi empuk .. berhawa dingin... ber"driver"  tp dia ada kambing.. dia ada lembu dia ada kebun... dia pengusaha... dan dia berjaya... alhamdulillah.... sebagai rakan masa kecil yg mmg dapat rasa dia leh gi jauh... saya ucapkan tahniah pada "s"...

"s" klu jumpa kat kg.. lalu depan umah nenek aku.. jgn lah ko xnak berhenti... jgn la asyik pandang2 jer...

moral of the story.... walupun xde spm .. xde diploma .. xde ijazah.. master phd.. jika berusaha insyaallah lebih pada tu ALLAH akan berikan....  

No comments:

Post a Comment